Immunerősítés

2016. 11. 24. 11:21
printsend

Küldés ismerõsnek
Captcha

Miért és hogyan?

 

Szervezetünk folyamatos küzdelemben áll a környezetből támadó mikroorganizmusokkal. A védekező feladatot az immunrendszer összetett működése végzi. Fő elemei a fehérvérsejtek és a vérben keringő fehérjék, valamint a hírvivő anyagok. A baktériumok, vírusok, gombák és élősködők közül egyesek egészséges embereket is megtámadnak (pl. influenza), mások sérült immunitásúakban okoznak betegséget (pl. a Pseudomonas aeruginosa baktérium). Sokan nem tudják, de az immunvédelem daganatellenes feladatokat is ellát.

 

Az őszi és téli hónapok beköszöntével egyre többen fáznak meg, lesznek betegek, vagy rosszabb esetben az influenza miatt esnek ágynak. Mindez köszönhető az időjárás olyan megváltozásának – a lehűlésnek, esőknek, nyirkossá vált levegőnek –, amely kedvez a kórokozóknak. Rövidebbek lesznek a nappalok, s ez is hatással van közérzetünkre. Kevesebb időt töltünk a szabadban, télen pedig már a nyáron bevitt vitaminforrások is kezdenek teljesen kiürülni.

 

 

2016_11_24

 

 

Az immunerősítés alapköve

 

Az immunerősítés alapköve a helyes táplálkozás. A bélrendszerünkben dől el, hogy a szervezetünk mennyi vitamint, ásványi anyagot képes majd hasznosítani. A bélflóra nemcsak a táplálékok lebontásában vesz rész, hanem képes a nem kívánatos baktériumokkal, gombákkal és vírusokkal szemben megvédeni, illetve a számunkra nélkülözhetetlen vitaminokat is megtermeli. A bélflóra megóvása érdekében együnk naponta élőflórás joghurtot és rostban gazdag zöldséget, gyümölcsöt (cékla, retek, brokkoli, alma, déli gyümölcsök).

 

Töltsünk minél több időt a friss levegőn, mozogjunk (séta, kocogás) a szabadban, ügyelve a megfelelő, réteges öltözködésre. Emellett fontos az egész test lazítása, mellyel a stressz ellen küzdhetünk. Érdemes rendszeresen szaunába járni, ami nagyon hatékony salaktalanító, immunerősítő és értorna, valamint nagyon fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás.

 

 

2016_11_24

 

 

 

Az immunerősítés vitaminokkal

 

Az immunerősítés a következő vitaminok szervezetbe történő bevitelével lesz hatékony: C-vitamin, D-vitamin, A-vitamin, karotinok, E-vitamin, B-vitaminok és folsav. Valamint fontos még a megfelelő vas mennyiség bevitele, probiotikumok és Echinacea alkalmazása.

D-vitamin: Közismert a D-vitamin szerepe a kalcium felszívódásánál az erős csontok és fogak megőrzésének érdekében. A D-vitamin erősíti az immunrendszert és segít megelőzni súlyos civilizációs betegségek kialakulását. Ezen kívül pozitívan befolyásolja a szerotonin szintet, amely elősegíti a rossz hangulat megszűnését. A maximális hasznosulás érdekében, ősztől egész tavaszig, biztosítsuk a D-vitamin 2000 IU bevitelét.

 

C-vitamin: a C-vitamin napi bevitele erősíti az immunrendszert és segít az influenza és megfázás megelőzésében és kezelésében. Ez a klasszikus vitamin hatással van számos létfontosságú funkcióra. Fontos tápanyag a család minden egyes tagja számára.

 

Az omega-3 zsírsavak: hatékonyabbá teszik az anyagcserét, fontos szerepük van az immunitás növelésében, segítik a szervezetet megszabadulni gyulladástól, enyhítik a száraz bőr és a stressz tüneteit. Javítják a hangulatot, növelik a szellemi frissességet és a neurológiai funkciókat. Ha naponta több mint egyszer fogyasztunk halat, akkor szervezetünkben a telítetlen zsírsavak bevitele a táplálékból megfelelő. A mi földrajzi körülményeink között, ahol a halak nem rendszeres része az étrendünknek, a táplálkozási szakértők javasolják a napi 1000 mg tiszta halolaj vagy az antarktiszi rákfélékből nyert olaj bevitelét, amelyek biztonságos, tiszta és egészséges forrásai az omega-3 zsírsavaknak.

 

 

2016_11_24

 

 

Magnézium: A magnéziumhiány hatással van testünk minden területére. Az orvosok felhívják figyelmünket ennek a fontos ásványi anyag krónikus hiányára, amely segít az egészséges csontok fenntartásában, elősegíti az optimális szívműködést és csökkenti a magas vérnyomást. Fontos szerepet játszik az enzimek termelődésének növelésében, pozitív hatással van az energia termelődésére és elősegíti a sejtek megújulását. Izomfeszültség és alvászavarok előfordulása idején, amelyek a magnéziumhiány első tünetei közé tartoznak, javasolt a napi 200-300 mg magnézium bevitele étrend-kiegészítő formájában.

 

B-vitaminok: szinergikusan hatnak különböző életfunkciók szabályozására, segítenek kezelni a stresszt, növelni az energiaszintet és erősítik az immunrendszert. Szükséges a napi bevitele, főleg fizikai és mentális stressz idejében. Fáradtság megnyilvánulása idején ajánlatos pótolni minden reggel B-komplex formájában vagy multivitamin formájában, amelyben magasabb a B-vitaminok jelenléte (50-100 mg).

Echinacea: a gyógynövény összes fajából, amelyeket máig megvizsgáltak, csak egyedül egy – az Echinacea angustifolia – bizonyult hatásosnak a megfázás és az influenza megelőzésében. A növény gyökének kivonata egyedülálló hatóanyagok forrása, amelyek erősítik az immunrendszert. Növeli a fehérvérsejtek számát, amelyek védik a szervezetet a vírusok és baktériumok ellen.

 

Baktérium kultúrák: Immunitásunkat jelentősen befolyásolja a vastagbél egészsége.  A vastagbél mikroflórájának jó állapotáról a baktérium kultúrák gondoskodnak. Ezek elősegítik a jó baktériumok növekedését és szaporodását, amelyek támogatják az emésztést és a bél méregtelenítését, elősegítik a vitamin szintézist és így serkentik az immunrendszert. Baktérium kultúrák hiánya, túlzott kávé vagy alkohol fogyasztása, stressz vagy antibiotikumos kezelés során az immunrendszer támogatásában és az emésztőrendszer egyensúlyban tartásában segítséget nyújtanak a baktérium kultúrák étrend-kiegészítők formájában, amelyek előállítása során első osztályú alapanyagokat használnak garantált természeti forrásokból.

 

 

2016_11_24

 

 

Forrás: Csakanoknek.hu

Az oldal megtekintéséhez 9-es Flash Player szükséges
ERRŐL BESZÉLÜNK
Magányos vagy? Ismerkednél? Társat keresel?
Próbáld ki Magyarország legnagyobb társkereső oldalát a Randivonal.hu-t, ahol biztosan te is megtalálod a párodat! Több mint 1.5 millió társkereső keresi párját nálunk! Randivonal, az igényes társkereső!